Muzejní železnice z České Kamenice do Kamenického Šenova
Trať z České Kamenice do Kamenického Šenova postavila společnost České severní dráhy (BNB) a provoz na ní byl zahájen 10. února 1886. V roce 1903 byla trať prodloužena z Kamenického Šenova do České Lípy. Celá trať byla v provozu až do 29. září 1979, kdy po ní projel poslední osobní vlak. 21 km dlouhý úsek z Kamenického Šenova do České Lípy byl poté zrušen a zbývajících 5 km trati z České Kamenice do Kamenického Šenova bylo dále využíváno pouze pro nákladní dopravu. I ta ale musela být v říjnu 1992 kvůli kritickému stavu trati zastavena.
V roce 1996 zahájil Klub přátel lokálky z Ústí nad Labem práce na záchraně zachovalé části trati z České Kamenice do Kamenického Šenova a 21. června 1997 byly zahájeny příležitostné jízdy historických vlaků, tažených parní lokomotivou řady 422.025 "Arcivévoda Karel" nebo motorovým vozem M131.1.
Klub přátel lokálky zde zajišťoval sezónní muzejní provoz historickými parními a motorovými vlaky v letech 1997 - 2007. V červenci a v srpnu byla trať v provozu každou sobotu a neděli, kromě toho se zde konaly i další mimořádné akce.
Koncem roku 2007 vyhlásila SŽDC výběrové řízení na prodej regionální dráhy z České Kamenice do Kamenického Šenova, ve kterém byla vybrána společnost KŽC, s.r.o. Klub přátel lokálky proto své působení na této dráze na jaře 2008 ukončil. KŽC, s.r.o. sliboval zahájení sezónního provozu turistických vláčků v létě 2009, ale nakonec k tomu došlo až o 2 roky později.