Fotogalerie

Železnice

Z České Lípy na Jedlovou

Nádraží ve Skalici u České Lípy vypadalo dlouhá léta prakticky stejně. Teprve po roce 2011 tu bylo zbořeno skladiště a dnes už je tu jen jednokolejná zastávka.

Pohled na železniční stanici Svor z tratě od Jedlové.
„Regionova“ z Jedlové do České Lípy přijíždí do Svoru.
Motoráček z Jedlové do České Lípy přijíždí do zasněženého Svoru.
Náhlý příval sněhu 27. ledna 2007 zaskočil železničáře natolik, že dopolední rychlík do Rumburka měl místo obvyklých tří jenom jeden vůz, do něhož se museli nacpat běžní cestující i s natěšenými lyžaři. Obrázek zachycuje rychlík při odjezdu ze Svoru.
Pozůstatek zrušené tratě, vycházející ze svorského nádraží směrem na Cvikov, v březnu 2002.
Stromořadí, lemující těleso zrušené tratě ze Svoru do Cvikova. V pozadí je hora Klíč.
Budova bývalého nádraží v Lindavě na zrušené trati ze Svoru do Jablonného v Podještědí.

Motoráček z České Lípy do Jedlové projíždí po náspu nad Rousínovem.
Jeden ze zapomenutých lesních přejezdů nad Rousínovem.
Motorový rychlík z České Lípy do Rumburka projíždí obloukem před nejvyšším bodem trati u Nové Hutě.
Železniční zastávka na Nové Huti bývá v zimě často zasypaná sněhem. Takhle vypadala ve druhé polovině března 2006.

Z České Kamenice na Jedlovou

Motorový osobní vlak z Děčína do Jedlové projíždí údolím nad Horní Kamenicí.
Osobní vlak z Děčína přijíždí do Mlýnů. Motorové vozy řady 830 po této trati běžně jezdily ještě po roce 2000.
Nádraží v Mlýnech na trati z Děčína do Rumburka v létě 2006.
Osobní vlak z Rumburka do Děčína zastavuje v Mlýnech.
Osobní vlak z Rumburka přijíždí do Mlýnů.
Křižování osobních vlaků v Mlýnech v červenci 2011.
Křižování osobních vlaků v Mlýnech 9. května 2009. Z pozadí vše hlídá Střední vrch.
Motorová jednotka řady 844 „Regioshark“ z Rumburka do Děčína zastavila v Kytlicích.
Motorový osobní vlak z Děčína do Jedlové projíždí nízkým zářezem u Hraničního rybníka.
Osobní vlak z Děčína do Rumburka projíždí skalním zářezem mezi Jedlovou a Kytlicemi.
Osobní vlak z Děčína do Rumburku projíždí obloukem pod Srní horou u Jedlové.

Jedlová

Železniční stanice Jedlová leží uprostřed rozsáhlých lesů pod stejnojmennou horou.
Osobní vlak z Děčína do Rumburka se v Jedlové setkal s motoráčkem z České Lípy.
Setkání vlaků na nádraží v Jedlové: vlevo je rychlík z Nymburka do Rumburka, vpravo osobní vlak z Rumburka do Děčína a uprostřed mezi nimi stojí motorák z Děčína.
Motoráček z Rumburka do Děčína zastavuje v Jedlové.
Osobní vlak z Děčína čeká v Jedlové na odjezd do Rumburka.
Motorová jednotka řady 844 „Regioshark“ je připravená k odjezdu z Jedlové do Rumburka. Vlevo od ní zastavila „Regionova“ z České Lípy.
Setkání vlaků v Jedlové: motorová jednotka řady 844 „Regioshark“ vlevo pojede do Děčína, vpravo stojící „Regionova“ do České Lípy, a za nimi v pozadí právě zastavil rychlík z Kolína a České Lípy.
Osobní vlak z Rumburka přijíždí do Jedlové.

Pohled na zasněžené nádraží v Jedlové z rychlíku do Rumburka.
V zimě je nádraží Jedlová oblíbeným východiskem lyžařů.
Sněhová fréza uvolňuje zasněžené staniční koleje v Jedlové.

Z Jedlové do Rumburka

Pohled na nádraží v Chřibské od přejezdu na jižním zhlaví.
Rychlík Rumburk - Nymburk s přípřežní lokomotivou řady 742 projíždí stanicí Chřibská.
Rychlík z Kolína do Rumburka čeká v Rybništi na protijedoucí osobní vlak.
Z nádraží v Rybništi právě odjíždí Regionova do Děčína a vlevo od ní je připraven k odjezdu osobní vlak do Žitavy a Liberce.
Osobní vlak v novém nátěru Národního parku před odjezdem z Rumburka do Děčína.

Z Rybniště přes Varnsdorf do Žitavy

Osobní vlak z Liberce projíždí širokým údolím pod Jedlovou do své cílové stanice v Rybništi.
Osobní vlak z Liberce a Varnsdorfu vjíždí do Jiřetína pod Jedlovou.
Osobní vlak ze Seifhennersdorfu do Liberce čeká ve stanici Grossschönau na křižování s vlakem do Rybniště.

Z České Lípy do Liberce

Železniční zastávka ve Velkém Valtinově byla ještě v roce 2003 obklopená pečlivě udržovanou zahrádkou.
Motorová jednotka řady 844 „Regioshark“ z Liberce do České Lípy projíždí kolem Velkého Valtinova.

Rychlík z Liberce do Ústí nad Labem projíždí zastávkou Lvová.
Dieselová lokomotiva řady 754 „Brejlovec“ v čele rychlíku do Liberce projíždí přes Lvovou.
Osobní vlak z Liberce do České Lípy zastavuje ve Lvové.

Ze Žitavy do Oybina a Jonsdorfu

Parní lokomotivy řady 99 jsou neodmyslitelnou součástí provozu na výletní trati ze Žitavy do Oybinu a Jonsdorfu. Tato je právě připravená vyjet s osobním vlakem ze Žitavy do Oybinu.
Na některých víkendových vlacích se můžeme svézt historickým motorovým vozem řady 137.
Občas v provozu vypomáhá i dieselová lokomotiva řady 199. Na obrázku je v čele dopoledního vlaku do Oybinu.
Parní lokomotiva řady 99.1757 je kvůli poškození kotle odstavená na žitavském nádraží.

Ve stanici Bertsdorf se trať ze Žitavy rozvětvuje směrem na Oybin a Jonsdorf.
Parní lokomotiva řady 99.749 s osobním vlakem je připravená k odjezdu z Bertsdorfu do Jonsdorfu.
Osobní vlak s vyhlídkovým vozem vyjíždí ze stanice Bertsdorf do Oybinu.
Parní lokomotiva s osobním vlakem z Oybinu přijíždí do zastávky Teufelsmühle.
Osobní vlak, tažený lokomotivou řady 99.749 projíždí údolím z Teufelsmühle do Oybinu.
Lokomotiva řady 99.787 objíždí soupravu osobního vlaku v koncové stanici Oybin.
Parní lokomotiva řady 99.749 je v čele osobního vlaku do Žitavy připravená k odjezdu z Oybinu.
Úzkorozchodná parní lokomotiva řady 99.749 v koncové stanici Jonsdorf.

Parní lokomotiva řady 99.749 po příjezdu ze Žitavy do Jonsdorfu.